NAČINI DA SE IZBORITE SA STRESOM I NERVOZOM

Stres i nervoza su nešto što je neizbežno u današnje vreme, ali postoje načini da se sa njima izborite.
Brz tempo života utiče na to da se bar par puta dnevno iznervirate i to oko banalnih stvari – autobusa koji kasni, gužve u saobraćaju, nepristojne kasirke. Da ne pričamo o finansijskim ili poslovnim problemima. Nekoga to brzo prođe, ali neki ljudi ostaju dugo iživcirani. Kada vam se desi neka stresna situacija, uradite nešto što je lako kao i disanje.
Probajte da udišete i izdišete duboko na nos. Tako pročišćavate, zagrevate i vlažite vazduh. Najbolje je da legnete i namestite se u udobnu poziciju. Polako opuštajte mišiće nogu, kukova, stomaka, grudi, ruku i vrata.
Zatim usredsredite pažnju na svoje disanje i opuštanje. Kada se opustite, udahnite, dopuštajući da vam se stomak podigne. Onda polako izdahnite i dopustite da vam se stomak uvuče. Napravite otprilike 10 dubokih udisaja. Primenjujte ovu vežbu dva puta dnevno tokom nedelju dana. Posle toga je upotrebite svaki put kad osetite da vam je potrebna.

Disanje na ovaj način pomaže vam da se bolje fokusirate i pročistite svoj um i svoje telo.
Takodje, probajte bar neke od ovih saveta i budite istrajni u želji da svoj život učinite boljim.

foto: pixabay

Naučite da posmatrate svoje misli

Meditacija o svesnosti i kognitivna bihejvioralna terapija su dobar način da se izborite sa negativnim mislima. Kada shvatite da još uvek kontrolišete ono na šta mislite, negativne misli i osećanja koja prolaze kroz vaš um ne moraju da postanu deo vašeg identiteta. Posmatrajte ih bez osude, pustite ih da prođu analiziranja i one će nestati.
Smanjite kofein

Evo iskustva jednog mladića: – Većinu svog života sam patio od teške depresije i anksioznosti. Moja baka je više puta pokušala samoubistvo i patila od teške manične depresije. Moja majka je proteklih nekoliko godina prošla kroz elektrošok terapiju i izgledalo je da sam na putu da ispunim porodično nasleđe. Meditacija mi je mnogo pomogla, a osim nje važno mi je i što sam izbacio kofein. Pio sam jednu do dve čaše dnevno ujutro i onda još jednu u večernjim satima. Kada sam prestao, primetio sam poboljšanje kvaliteta života. Znam da to ne menja svačiji život, ali je definitivno napravilo ogromnu razliku u mom.

Zdrav život

Redovno fizičko vežbanje pospešiće lučenje serotonina. Osim toga, fizička aktivnost unošenje zdravih namirnica će učiniti da se fizički osećate bolje, a samim tim i psihički.

Kućni ljubimci

Psi, mačke, lasice, zečevi, papagaji, svi oni mogu da donesu radost svojim vlasnicima. Posebno se preporučuju životinje koje možete da mazite jer to smiruje živce.

  • Moje mače me je izvuklo iz depresije. Obožavam mačke i ovo mače me je izabralo, čim sam ga doveo kući ono se popelo do mog krila da spava. Prošle su dve godine od tada i to što me ona voli me je učinilo potpuno drugom soobom – piše jedan korisnik društvene mreže.

Drugi je napisao kako mu je omoglo to što je nabavio psa jer su oni puni ljubavi ali i veoma zavisni od ljudi, pa je imao o kome da vodi brigu.
Ljubavni hormoni

Lučenje hormona oksitocina poboljšava raspoloženje. On se povezuje sa zaljubljenošću i osećajem nežnosti, pa se preporučuju zagrljaji i poljupci sa voljenim osobama.

Korak po korak

Svoje obaveze obavljajte jednu po jednu. Postavite sebi više manjih ciljeva. Klinički depresivnim ljudima je teško i da uopšte ustanu iz kreveta i istuširaju se, pa bi to trebalo da im bude prvi cilj.

foto: freeimages

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *