Kako doživeti stotu ?

Sigurna sam da je većina ljudi je jednom u životu izgovorila ŽELIM DA ŽIVIM BAR STO GODINA ! Postoje mnoga istraživanja o tome kako treba živeti da bismo doživeli duboku starost, ali zaključci su različiti. Prema podacima danas u svetu živi 300-450 ljudi starih sto godina (pa i neku godinu više), a onih preko 110 godina ima čak 65 (od ovog broja 63 su žene). Najstarija žena koje je živela 122 godina i 164 dana zvala se Jeanne Calment . Jeanne je ostavila pušenja u 117 godini, samo zato što je počela loše da vidi i nije mogla da pali cigaretu.Ona je jela kilogram čokolade nedeljno i volela je da pije. Ali, istina, pušila je samo dve cigarete dnevno, bavila se sportom (tenis, bicikl, mačevanje) i puno je hodala. Međutim, prema sopstvenoj izjavi, razlog za njeno zdravlje nisu sport i šetnja, već odnos prema životu: “Ako ne možete nešto da promenite , ne treba brinuti o tome.”
Amerikanta Sarah Knauss, koja je živela 119 godina nikad se nije pridržavala bilo kakve dijete, a najviše je volela čokoladu i orahe. Godinu dana pre smrti ( nije bila bolesna i umrla je u snu) Sarah je u intervjuu dala recept za dug život: “Budite stalno uposleni, radite i ne brinite za svoje godine.”

Analitičari koji se bave ovom temom zaključili su :

  • stogodišnjake majke su rodile u ranom životnom dobu :
  • vrlo često su stogodišnjaci religiozni ljudi (nije bitno kojoj religiji pripadaju). Statistika kaže da ljudi koji redovno idu u crkvu u proseku žive tri do pet godina duže od onih koji to ne rade
  • najveći broj stogodišnjaka živi u seoskim sredinama i bavi se poljoprivredom
    godišnje doba kada su se rodili poznati stogodišnjaci je najčešće jesen – septembar, oktobar ili novembar.
    To su statističi podaci, ali bez naučnog objašnjenja. Međutim, neki postulati kojih se pridržavaju stogodišnjaci i koju mogu da budu putokaz kako se ponašati i živeti da biste doživeli sto godina. Između ostalog to su:
    Druželjubivost – da bi čovek doživeo duboku starost veoma je važno da bude okružen prijateljima i članovima porodice. Svakodnevni kontakti sa prijateljima, komšijama i porodicom čak za 50% mogu da produže životni vek.
    Pozitivne misli – ljubaznost, humanost i dobročinstvo su osobine koje će vam omogućiti da uživate u životu i rezultatu svojih dobrih dela. Negativan životni stav, mrzovolja i dosada, dugoročno gledano, loše utiču na zdravlje.
    Kretanje – je od presudnog značaja ne samo za fizičku spremnost ljudi već i za psihičku vitalnost. Čovek koji se ulenji i dan provodi sedeći ili ležeći više je sklon da oboli od dijabetesa, gojaznosti, infarkta i raka u poznim godinama. Za svaki sat proveden u sedećem položaju, posle dvadesetpete godine, život se skraćuje za 22 minuta
    Ishrana – mora biti bazirana na zdravim, prirodnim namirnicama. Brza i neuredna ishrana posredno utiču na dužinu i kvalitet života. Svi stogodišnjaci su navikli na redovne obroke sa svežom i sirovom hranom
    – Ako čujete neki par koji razgovara “povišenim tonom” ne mora da znači da je njihov odnos u kritičnoj fazi. Naučnici čak preporučuju da se nikada bes ne zadržava u sebi, jer su parovi koji suzbijaju bes pod 25% većim rizikom od ranije smrti
    Pijte dnevno jednu čašu crvenog vina. Veruje se da supstanca pronađena u ljusci grožđa, resveratrol, produžava životni vek.
    Redovni seksualni odnosi smanjuju rizik od prevremene smrti do 50%. Kada biste seks imali tri puta nedeljno, živeli biste oko dve godine duže, a oni koji ga upražnjavaju svakodnevno mogu da očekuju da životni vek produže za osam godina.

Japanci žive duže od gotovo većine ostalih nacija. U njihovoj kulturi ishrane važi pravilo da se jede dok se ne oseti da je želudac pun 80%, zato što je u tom trenutku želudac napunjen svih 100%, samo što informacija još nije stigla do mozga. Između ostalog, otuda preporuka da svaki zalogaj valja sažvakati oko 20 puta .

ETAR.RS

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *